Klachten

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

 

De medewerkers van huisartsenpraktijk ’s-Gravensant vinden een goede dienstverlening erg belangrijk. Toch kan het gebeuren dat u over uw behandeling of uw bezoek aan onze praktijk niet tevreden bent. Als dat zo is, willen wij dit graag van u horen. Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Waarover kunt u klagen?

U kunt een klacht indienen als u vindt dat u onjuist bent bejegend, onjuist bent geïnformeerd of onjuist bent behandeld. Ook over onvolkomenheden in de organisatie, zoals lange wachttijden of slechte bereikbaarheid, kunt u een klacht indienen.

Bij wie kunt u klacht kwijt?
Een klacht kunt u direct bespreken met de hulpverlener of medewerker over wie u niet tevreden bent. Die zal met u praten en samen met u de onvrede uit de wereld proberen te helpen.

U kunt uw klacht ook altijd indienen via het onderstaande klachtenformulier. Klik daarvoor op de link, vul het formulier in en geef dit af aan de balie of stuur het naar onze praktijk. Vermeld daarbij liefst of u alleen iets wilt signaleren/doorgeven, dan wel dat u wilt dat hierover met u contact wordt opgenomen.

De praktijk zal in dat geval zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om de situatie persoonlijk met u door te nemen

Klachtenformulier sGravensant

 

 

Klachtenfunctionaris
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris.
De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
U kunt deze klachtenfunctionaris bereiken op telefoonnummer  088 0229190.

Geschilleninstantie huisartsenzorg
Als u er met uw huisarts én met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.

Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl

 

Overigens : het is ook fijn om te horen en te lezen waar we goed in zijn, dan zijn dat namelijk zaken die we moeten vasthouden. Dus ook uw complimenten mag u ons melden.